Door voortschrijdende technologie zal de toekomstige economie steeds meer in staat zijn zichzelf draaiende te houden. En pas menskracht inroepen als het om ‘specialisten’ gaat. Bedrijven en organisaties zullen je pas in dienst nemen, of een opdracht laten doen, als ze precies weten welk deeltje van de puzzel jij kunt oplossen. Behalve dat je als ‘specialist’ dus meer kans maakt om een goede klus te verwerven, zul je ook rustiger ademhalen, minder gestrest zijn, want als je daadwerkelijk expert bent (en blijft) wat betreft jóuw stukje van de puzzel, heb je weinig of geen last van concurrentie.
Jij staat immers op het topje van een specifieke berg, waarop niemand zo hoog gestegen is.
Het enige waar je als ZZP-er goed voor moet zorgen, is dat alle relevante kennis over jouw specifieke puzzelstukje jou zo snel mogelijk bereikt. Voorbeeld. Als jij een psycholoog bent die een reputatie heeft opgebouwd als succesvolle behandelaar van mensen met een burn-out, wil je de allerlaatste berichten over nieuwe ontwikkelingen, onderzoeken en experimenten rondom burn-out probleemloos kunnen raadplegen. En niet alleen uit jouw eigen land of taalgebied, maar wereldwijd.
Daarbij is snelheid, als gezegd, belangrijk. Maar nóg belangrijker is dat je zeker weet dat er geen (commercieel gestuurde) filters zitten tussen jou als expert en de specialistische informatie (zoals bij Google). Ook een klein onderzoek op IJsland, in Mongolië of Hongarije kan extreem waardevolle informatie bevatten, of inspiratie verschaffen, voor jouw praktijk!
In het ideale geval beschik je dus over een wereldomspannende zoekmachine zonder filters. Eentje die bovendien over een razend slimme vertaalfaciliteit beschikt, die elk artikel kan omzetten naar jouw voorkeurstaal, bijvoorbeeld Nederlands.
Het goede nieuws: die zoekmachine bestaat al. Met een abonnement op BuzzCovery kun je op elk gewenst moment jouw kennis actualiseren van precies dat puzzelstukje waar jij expert in bent.
Resultaat?
De autoriteitspositie en de waarde van jou blijft op peil, je kunt daardoor selectief zijn in het aannemen van opdrachten en ondertussen heb je alle ruimte om te doen wat iedereen het liefste doet…
Zorgeloos van het leven genieten.
#ZZP #business #omzet #zorgeloos